יום ראשון, 30 בספטמבר 2012

סיכום חודש ספטמבר

חודש ספטמבר נחתם, החודש שבו הקבוצה והשחקנים נחו לקראת העונה הבאה. דנג ניצל את הזמן כדי לנסוע לאפריקה, רוז ממשיך לעבוד קשה במסגרת השיקום. חדשות נוספות בכתבה המסכמת של החודש.


החגים נגמרו ואיתם גם החופשה של שחקני ה-NBA. חלק מהשחקנים ניצלו את החופשה כדי ליהנות מהזמן המועט עם המשפחה, חלק בשליחות למען הקהילה ואחד - דריק רוז שמו - המשיך להתאמן קשה בחדרי הכושר. הפציעה של רוז דווקא שמה אותו במרכז הבמה ותחת אור הזרקורים, כאשר "אדידס" שאימצה אותו בסכום עתק לאחרונה לא מפסיקה לנפק כתבות וסרטונים על הכוכב משיקגו. הלהיט האחרון זו פרסומת נהדרת במסגרת הפרויקט של אדידס, THE RETURN, פרויקט מיוחד סביב הליך השיקום של רוז. מלבד ענייני מדיה היו מעט מאוד חדשות בחודש האחרון, וזו גם הסיבה שלא עדכנו פעם בשבוע כמו בחודשיים הקודמים. בכל זאת היו כמה דברים מעניינים:



חידוש השיחות עם טום ת'יבודו וטאג' גיבסון
מקורבים לקבוצה אמרו ל-ESPN שטום ת'יבודו נפגש עם הבעלים של שיקגו בולס, ג'רי ריינסדורף. השניים נפגשו לאחר תקופה ארוכה של קיפאון, במהלכה זכתה הנהלת הקבוצה לקיטונות של בוז מצד פרשנים רבים בליגה. "הקמצנות" הידועה של ריינסדורף, שמוזכרת מעת לעת, עושה זאת שוב לטענתם של צ'ארלס בארקלי וג'ף ואן גאנדי. ואן גאדי, שמינה את ת'יבודו לעוזרו כשאימן את הניקס, יצא להגנתו של המאמן ואמר ל-ESPN: "אם אני הייתי במקום שיקגו, ות'יבודו היה מסכים לקבל חוזה כמו סקוט ברוקס, כל העניין היה נסגר ב-25 שניות. הוא אחד מהמאמנים הבכירים בליגה וצריך לקבל שכר בהתאם". למרות הפרסומים הללו, עדיין אין בשורה של ממש. אם הדברים יישארו על כנם, החוזה של המאמן ייגמר בסוף השנה.

בעוד שנראה שהסיפור עם ת'יבודו הוא שאלה של זמן, סוגיית טאג' גיבסון פחות ברורה. גיבסון מרוויח עדיין סכומים קטנים מאוד. בעונה הקרובה הוא יקבל קצת יותר משני מיליון דולר, ובקיץ הבא הוא יהפוך לשחקן חופשי מוגבל. כלומר, הוא יוכל לקבל הצעות מקבוצות אחרות, אבל לשיקגו תהיה היכולת להשוות כל הצעה. למי שהספיק לשכוח - בדיוק בדרך הזו איבדה שיקגו את עומר אשיק הקיץ. הסנטר הטורקי חתם על הצעתה הנדיבה (עד מאוד) של יוסטון רוקטס, והבולס נאלצו לוותר עליו, למרות שטום ת'יבודו רצה לראות אותו בסגל. אם שיקגו לא תצליח להחתים את גיבסון בתקופה הקרובה על חוזה חדש, סביר להניח שיקבל הצעות מפתות בפגרה הבאה. שיקגו, שמסונדלת עם חוזים יקרים לרוז, נואה, דנג ובוזר (אמורה לשחרר את האחרון בעזרת סעיף האמנסטי), לא תוכל להשוות כל הצעה.
"אנחנו עובדים על זה כבר תקופה ארוכה", אמר הסוכן של גיבסון ל-CSN. "אין ספק, טאג' ישמח להישאר בקבוצה לזמן רב".


סקאלבריני סירב לשיקגו, יפרשן את משחקי הסלטיקס בטלוויזיה
"הממבה הלבנה", כמו שקראו לו ביציעים, החליט לתלות את הגופיה. בראיין סקאלבריני, שהיה יותר קמע מאשר שחקן בקבוצה, לא קיבל פניות בקיץ הזה מאף קבוצה בליגה. "אפילו לא התעניינות קלה, כלום", הוא אמר לכתב של "יאהו". שיקגו הציעה לו להצטרף לצוות המקצועי כאחד מעוזרי המאמן המשניים, אבל סקאל' החליט לוותר על זה ולתפוס את עמדת הפרשן ברשת CSN. הוא יהיה בצוות השידור של הרשת במשחקיה של בוסטון סלטיקס, הקבוצה השנייה שבה הותיר השחקן את החותם הג'ינג'י שלו.

יחייכו גם השנה? (צילום: גארי דינין, גטי אימג'ס)

נציגות נאה לבולס במחזור 2012 של היכל התהילה
בסוף השבוע הראשון של ספטמבר התקיים במסצ'וסטס פסטיבל היכל התהילה השנתי. במסגרת האירועים החגיגיים קיבלו נציגי הבולס כבוד גדול. מעל כולם ראוי לציין את צ'ט ווקר, שזכה להיכנס להיכל התהילה ע"ש נייסמית', המקום של הכדורסלנים הגדולים בהיסטוריה. ווקר, בן 72 כיום, שיחק בבולס במשך שש שנים בתחילת שנות השבעים. ווקר הפך לאחד מגדולי הפורוורדים בתולדותיה. בתקופה שלו בעיר הרוחות קלע 9,788 נקודות, שממקמות אותו במקום החמישי בכל הזמנים, מתחת לארבע האגדות. רק שני שחקני שיקגו קלעו יותר ממנו מקו העונשין (מייקל ג'ורדן ובוב לאב). הממוצעים של ווקר בשיקגו הם 20.6 נק' ו-6.1 ריב'. ווקר הוא אחד ממאה ושניים השחקנים שחצו את רף אלף המשחקים ב-NBA. ממוקם במקום ה-87 בתולדות הליגה, עם 1,032 משחקים ב-14 עונות. בטקס הכניסה אמר: "בשנים האלה הנחנו את היסודות לכדורסל בשיקגו. כמובן שמייקל ג'ורדן והבחורים האלה לקחו את זה לרמה אחרת. נהניתי לשחק בשיקגו, אהבתי אותה - עיר נהדרת עם אנשים נפלאים".

מלבד ווקר היו עוד שני נציגים לכדורסל מהעיר הגדולה באילינוי שזכו לכבוד מהיכל התהילה. הראשון הוא פט וויליאמס, שהיה המנהל הספורטיבי שאולי הציל את הכדורסל המקומי. וויליאמס מונה למנהלה הספורטיבי של הקבוצה בזמנים קשים מאוד, כאשר הבעלים ניסו להעביר את המועדון לקנזס ומקומות אחרים. היו אפילו משחקי בית ספורים שהתקיימו מחוץ לעיר. וויליאמס לקח מועדון שלא הצליח להתרומם והפך אותו לאטרקציה. תושבי העיר חזרו ליציעים והקבוצה התמקמה סופית בשיקגו. בכתבה ארוכה שעשה עליו הכתיר אותו סם סמית' כ"מושיע של הספורט המקצועני בשיקגו". סמית' עצמו הוא השלישי שהוזכר החודש בעיירה ספרינגפילד. סמית', מוותיקי עיתונאי הספורט בארה"ב, זכה בפרס התקשורת היוקרתי ע"ש גאוודי, הניתן על-ידי היכל התהילה. לכתבה שלנו על העיתונאי לחצו פה.



מייקל קלארק דאנקן, איש שיקגו ואוהד הבולס, מת במהלך החודש כתוצאה ממחלת לב.
דאנקן, שהצליח לחדור לתעשיית הקולנוע ההוליוודית בגיל מאוחר ובכל זאת היה מועמד לאוסקר,
המשיך לאייש את המושבים הקרובים לפרקט ביונייטד סנטר.


האם נייט רובינסון ישוחרר?
מארק דיקס, כתב באתר כדורסל אמריקאי, דיווח בחשבון הטוויטר שלו שהחוזה של נייט רובינסון, חוזה מינימום לשחקן ותיק, אינו חוזה מובטח. כלומר, שיקגו תוכל להתירו עד תחילת השנה האזרחית החדשה ולשלם לגארד פיצוי חלקי (400 אלף דולר). הדבר לא קיבל חיזוק ממקורות נוספים, ולכן כרגע יש להתייחס לזה בערבון מוגבל. בכל מקרה, רובינסון ישמח לחזור למרכז הבמה דרך הפרקט ביונייטד סנטר, והוא צפוי להיאבק בקירק היינריך על המקום בחמישייה עד שרוז יחזור.


לקראת מחנה האימונים - פסנקו מצטרף לסגל
בשבוע האחרון של חודש ספטמבר הודיעה שיקגו שהזמינה את קירילו פסנקו למחנה האימון שלה לקראת העונה הבאה. פסנקו נולד לפני 26 שנים באוקראינה והספיק לשחק בשתי ליגות - המקומית ובליגת ה-NBA. פסנקו מתנשא לגובה 216 ס"מ, מה שעזר לו להגיע לליגה מעבר לים. יוטה ג'אז החתימה אותו בקיץ 2007, והוא שיחק בקבוצה במשך ארבע שנים. במהלך התקופה שלו בסולט-לייק סיטי הוא שיחק לצידם של קרלוס בוזר, קייל קורבר ורוני ברואר, ואפילו הספיק לטעות כשרשם בטוויטר שיהיה נחמד לפגוש את קורבר ואת ברואר בשיקגו...
פסנקו לא קיבל חוזה מובטח, והוא יצטרך להרשים את ת'יבודו כדי שיהיה סיכוי שהנהלת הקבוצה תסכים לשלם לו את הסכום הקטן שנשאר לה מתחת לתקרת השכר. בעונה שעברה שיחק בסך-הכל שלושה משחקים במדי אינדיאנה פייסרס. הוא הספיק לשחק 135 משחקים בקריירה שלו ב-NBA, והממוצעים שלו הם 2.3 נקודות ו-2.0 כדורים חוזרים. השחקן לא קלע אפילו נקודה אחת נגד הבולס.


ג'ואקים אבדול-ג'באר
סנטר שיקגו בולס ונבחרת צרפת, ג'ואקים נואה, מחלים מהפציעה בקרסול - הפציעה שגרמה לו להחמיץ חצי מסדרת הפלייאוף נגד פילדלפיה ולאחר מכן את טורניר הכדורסל האולימפי בלונדון. נואה עובד קשה כדי לשפר את משחק ההתקפה שלו, ובשבועות האחרונים הוא נעזר בקארים אבדול-ג'באר, מגדולי הסנטרים בכל הזמנים והשחקן שקלע הכי הרבה נקודות ב-NBA. אבדול-ג'באר אמר לגארי וושבורן מה"בוסטון גלוב" ש"אני מצפה מנואה להראות יכולת מגוונת בפוסט". בעונה שחלפה זו הייתה אחת מנקודות התורפה של שיקגו, שהייתה במקום העשרים בליגה בנקודות באזור הצבע.


נחשף אל הכלים
כל עיתונאי מאילינוי מדבר על זה, כל האוהדים שואלים על זה. למרות שדריק רוז היה אמור להיות בשבתון מסוים עד החזרה, הוא נמצא דווקא עכשיו במוקד תשומת הלב של התקשורת בשיקגו. העיתונים מעדכנים על כל צעד קטן בהחלמה, למרות שרוב העדכונים ממחזרים ידיעות ולא מחדשים. אם לא די בעניין הרגיל של אוהדי הספורט ברכז המופלא, אזי אדידס החליטה לחבק את המפרסם הראשי שלה בענף הכדור הכתום. אדידס עיצבה לוגו מיוחד לרוז, הפיקה סדרה של קליפים דוקומנטריים על מסע החזרה שלו (ניתן לראות שלושה מהם בבלוגובולס), השיקה נעלי כדורסל על שמו ואפילו הוסיפה פרסומת מיוחדת כדי להמשיך לעורר גלי התלהבות סביב השחקן, למרות שהוא עוד רחוק מאוד מהקאמבק. מבחינה גופנית, רוז התחיל לאחרונה לקפוץ, ומדובר בהתקדמות משמעותית. בשיחה בתחילת החודש העיד על המצב הקשה שבו היה בהתחלה, כאשר היה צריך למעשה ללמוד ללכת. הברך הייתה במצב קשה בגלל הקרע, וזה גרם לכך שתהליך השיקום התחיל כמעט בשלב הראשוני ביותר. אחיו של דריק, רג'י רוז, התראיין ואמר שהמצב טוב והשחקן עומד בלוח הזמנים המתוכנן. בחודש אוגוסט דיברו על קצב מהיר יותר מהמתוכנן, אז אולי מדובר בנסיגה קלה שעטופה באופטימיות. בכל מקרה, כיום כבר אף אחד לא מצפה שרוז יחזור לשחק לפני חודש פברואר 2013.



מה מצפה לנו באוקטובר?
חודש עמוס מצפה לנו, למעשה כבר עכשיו נגמר החופש ומתחילים בהילוך גבוה. ביום שני, 1 באוקטובר, תקיים הקבוצה מסיבת עיתונאים חגיגית לקראת העונה החדשה. כבר למחרת יתקיים אימון הבכורה. כעבור שבוע אחד של אימונים יצטרפו גם משחקי קדם העונה ויאפשרו לת'יבודו לבדוק את ההיררכיה. עם מי לעלות בחמישייה בעמדת הרכז, האם מוחמד יכול לשחק הרבה דקות, מה מקומו של ראדמנוביץ', האם בלינלי יכול לשחק לצידו של המילטון ועוד ועוד. המשחק הראשון יהיה נגד ממפיס. הבולס יקיימו שבעה משחקים, שישה מהם בבית (אבל רק ארבעה ביונייטד סנטר). המשחק שינעל את ההכנה של שיקגו יהיה, כמו בעונה שעברה, נגד אינדיאנה פייסרס. שיקגו תארח את המשחק בג'ויס סנטר, האולם הביתי של נבחרת הכדורסל מאוניברסיטת נוטרה דאם. חודש אוקטובר ייגמר ביום שבו הליגה תיפתח - הבולס יארחו ב-31 בחודש את סקרמנטו קינגס, למשחק הראשון מבין 82 המשחקים של העונה הסדירה - אחרי שנת השביתה הליגה חוזרת ללוח זמנים מלא.


השנה של בוזר
עונת 2012/3 חייבת להיות השנה של קרלוס בוזר. הפורוורד שהגיע לשיקגו מיוטה לפני שנתיים, והיה אמור להפוך אותה למועמדת לאליפות, נתן שתי עונות בינוניות. המעמד שלו כאולסטאר התפוגג, ואם הוא לא ייקח את הקבוצה על הכתפיים אז הקריירה שלו תדעך סופית. בעונה שעברה בוזר קלע 15 נקודות והוריד 8.5 ריבאונדים למשחק. 
בינתיים, אביב אזורי הכין לנו איור נהדר של בוזר בתקווה שהוא יצליח לשחזר את היכולת הטובה שהציג בג'אז. 


אביב אזורי





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תוויות

בלוגובולס (55) דריק רוז (26) לואול דנג (16) טום ת'יבודו (15) סגל הקבוצה (13) פרויקט סיכום עונה (13) ג'ון לוקאס (12) סי ג'יי ווטסון (12) ג'ואקים נואה (11) ג'ימי באטלר (11) מרקיז טיג (10) עומר אשיק (10) קייל קורבר (10) גאר פורמן (9) חדשות (9) סיכום שבוע (9) רוני ברואר (9) ריצ'ארד ריפ המילטון (9) טאג' גיבסון (8) קרלוס בוזר (8) דטרויט פיסטונס (6) סם סמית' (6) קירק היינריך (6) בראיין סקאלבריני (5) לאס וגאס (5) מייק ג'יימס (5) נאזי מוחמד (5) פרויקט פתיחת עונה (5) ולדימיר ראדמנוביץ' (4) מייקל ג'ורדן (4) ניו יורק ניקס (4) נייט רובינסון (4) אביב אזורי (3) אדריאן גריפין (3) לברון ג'יימס (3) מרקו בלינלי (3) פט וויליאמס (3) פיל ג'קסון (3) צ'ט ווקר (3) קיי סי ג'ונסון (3) ג'רי ריינסדורף (2) דוויין וויד (2) היסטוריה (2) מיאמי היט (2) מלקולם תומאס (2) שיקגו בולס (2) אריק ספולסטרה (1) בני השור (1) בראיין הייגן (1) דני שלסמן (1) דניס קית' רודמן (1) נוסטלגיה (1) סאן אנטוניו ספרס (1) סקוטי פיפן (1) פילדלפיה 76' (1) קארל מאלון (1) ריבאונד (1) שונות (1)