יום שלישי, 2 באוקטובר 2012

יום המדיה הפך ליום המידע

שיקגו קיימה היום, 1 באוקטובר, את יום המדיה שלה לקראת העונה החדשה. במסגרת היום זכו העיתונאים לצלם, לראיין ולדבר עם השחקנים והצוות המקצועי, אבל הם לא ציפו לחדשות של ממש. והיו. הבלוגובולס עושה סדר בבלגן.


את גולת הכותרת כבר פרסמנו, עם הידיעה המשמחת על הארכת החוזה של טום ת'יבודו. המאמן שמסתובב בליגה כבר יותר מעשרים שנה, הפך רק בשנת 2010 למאמן ראשי בליגה. את החוזה הראשון הוא קיבל בשיקגו בולס. שני הצדדים לא יכלו לצפות לתקשורת טובה יותר, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. למרות האידיליה, לקח לבולס זמן רב להגיע לסיכום עם המאמן. בזמן הזה הנהלת המועדון ספגה ביקורות נוקבות מאנשי מקצוע ופרשנים. צ'ארלס בארקלי, בעבר יריב בגמר ה-NBA במדי פיניקס סאנס וכיום אחד מהפרשנים הצבעוניים בליגה, היה החריף מבין כל המקטרגים. שותפיו האחרונים של ת'יבודו, ג'ף ואן גאנדי (עבדו יחד בניו יורק ניקס ויוסטון רוקטס) ודוק ריברס (בוסטון סלטיקס) מיהרו לתמוך במי שנחשב ליד ימינם. החוזה המקורי של ת'יבודו היה עד סוף עונת 2011/2 עם אפשרות להארכה של שנה. קברניטי הבולס האריכו את החוזה של ת'יבודו במהלך העונה שחלפה, אבל זה לא הפחית את הרעש. להיפך, נפוצו שמועות על חוסר שביעות רצון מצד המאמן על כך שהקבוצה לא מציעה לו חוזה חדש. הביקורות נגד ריינסדורף ושות' עלו שלב כאשר מאמנים אחרים בליגה זכו לשדרוג. למשל, סקוט ברוקס המאמן המצליח של אוקלהומה סיטי ת'אנדר, זכה לאחרונה לחוזה חדש ומכובד. הדבר יצר לחץ על שיקגו, למרות שגאר פורמן הצהיר בכל הזדמנות שהמערכת מרוצה מת'יבודו ותפעל להשאירו במועדון לטווח ארוך. היום נגמרו הספקולציות כאשר פורמן הודיע ש"הגענו לסיכום עם טום על חוזה ארוך טווח. הארכה של ארבע שנים. טום יהיה המאמן הראשי של הבולס למשך זמן רב". פרטי החוזה הרשמיים נותרו כמובן חסויים בשלב זה, אבל "יאהו" מדווח שת'יבודו יקבל 17.5 מיליון דולר לארבע השנים, סכום שעשוי לעלות עד 20 מיליון בהתאם להישגי הקבוצה. השכר החדש מציב את ת'יבודו בצמרת הכלכלית של מאמני הליגה, מעמד שהולם את התרומה המקצועית שלו למועדון.

סיבות טובות לחייך (ת'יבודו היום עם צ'אק סווירסקי, הכתב של BullsTV)
התגובות למהלך לא אחרו לבוא כמובן, היות שהעיתונאים שעטו על שחקני הקבוצה. אגרי סם מ-CSN שיקגו היה ליד דריק רוז כשהוא שמע לראשונה על החתימה, והוא מציין שמיד עלה חיוך רחב על פניו של הכוכב. יותר מאוחר רוז אמר: "זה נפלא, אני מאושר שהוא סוף סוף קיבל את החוזה. אנחנו חייבים את ת'יבודו במערכת". לואול דנג הוסיף "אני מאוד שמח בשבילו, הוא ראוי לזה". במהלך ההכרזה אמר גאר פורמן שיש לשיקגו ולת'יבודו מטרה משותפת, והיא לשמור על שיתוף הפעולה למשך שנים ארוכות. ת'יבודו עצמו, שהרבה לחייך, הצהיר שישמח להישאר בקבוצה לאורך כל הקריירה. "לא היה לי ספק שהעניין יסתדר. אני אוהב להיות כאן וזה המקום שבו רציתי להיות. אני אסיר תודה לג'רי (ריינסדורף, הבעלים), ג'ון (פקסון, סגן הנשיא), גאר (פורמן, המנהל הספורטיבי), לשחקנים ולאוהדים". מבחינה מקצועית ת'יבודו לא מוריד את הרף. "אני מחכה לאתגרים הניצבים מולנו השנה. הציפיות שלי נשארות זהות, והן שהשחקנים ייתנו את כל מה שהם יכולים בכל משחק ומשחק. אתה לא יכול לאבד שחקן גדול כמו רוז מבלי להרגיש את החיסרון, אבל אני חושב שאנחנו יכולים להתגבר על זה בעזרת מאמץ קולקטיבי".


חדשות נוספות:

* שיקגו בולס צירפה חמישה שחקנים לסגל לקראת מחנה האימונים. על הראשון דיווחנו בכתבת הסיכום לחודש ספטמבר - מדובר בסנטר האוקראיני קירילו פסנקו. השחקן הבכיר מבין הארבעה הנותרים הוא מרקו יאריץ', הרכז הסרבי שהיה שבע שנים ב-NBA אבל שיחק באירופה בשלוש העונות האחרונות. העדכון הרלוונטי ביותר הוא שאדריאנה לימה, הדוגמנית הברזילאית ואישתו של יאריץ', ילדה לפני שלושה שבועות את בתו השנייה של הכדורסלן. העובדה שזה מה שאפשר לספר על יאריץ' של 2012 אומרת שככל הנראה הקריירה שלו כבר נגמרה. על הנייר נראה שמדובר בהחתמה פרקטית לצרכי מחנה האימון ולא מעבר. גם שלושת השחקנים האחרים שמצטרפים אמורים לשמש רק כמשלימים בשבועיים הקרובים. השלושה הם אנדרה אמט, ונס קוקסי וראיין אלן. אלן, יליד שיקגו, הוא אחיו של טוני אלן מממפיס. 

* העיתונאים המקורבים ביותר לקבוצה מדווחים על עליית מדרגה במגעים בין טאג' גיבסון להנהלה. עושה רושם שטראומת אשיק נותנת אותותיה, וצוותו של גאר פורמן שואף לסגור את הסיפור במהרה. שעון החול לא עוצר, הגורמים השונים יהיו חייבים לסכם לפני סוף החודש. הדד-ליין הוא ב-31 באוקטובר.


* לואול דנג לא פסל ניתוח בפרק גב היד הפצוע שלו במהלך העונה. בניגוד לכל הפרסומים בשבועות האחרונים, שגרסו כי המועד המוקדם ביותר לניתוח יהיה בקיץ 2013, דנג אמר שהוא יבדוק איך היד מרגישה וקיימת אפשרות לניתוח במהלך העונה. הפורוורד הנהדר הדגיש ש"פרק היד במצב טוב מאוד, אבל יש כאבים". ת'יבודו, שכבר הגדיר את דנג כ'דבק של הקבוצה', המשיך לשבח את השחקן: "אני לא חושב שאפשר למדוד את התרומה שלו בסטטיסטיקה. לו' עושה כל דבר שצריך לעשות בכדורסל".

* דריק רוז ממשיך להתקדם בשלבי השיקום. טום ת'יבודו כבר הזהיר את העיתונאים שהוא לא הולך לדבר על מצבו של רוז בכל ראיון כדי לא להכביד את הקבוצה. רוז אמר היום שהוא אמור לעלות לפרקט בשבועיים הקרובים, ולהתחיל לעבוד קצת במגרש. אחרי שהתרגל לדרוך על הרגל, ללכת ולאחרונה לקפוץ, עושה רושם שהשלב הבא נמצא מעבר לפינה. למרות האופטימיות, יש תכתיב ברור מהבוס, ג'רי ריינסדורף, שאמר לפני חודש וחצי את הדברים הבאים: "לא רק שאנחנו לא נדחוף את רוז לחזור למגרשים, אני לא אתן לו לחזור עד שהרופאים יבטיחו לי שזה לא יסכן אותו. עד שהם לא יגידו שרוז כשיר במאה אחוז ויהיו מוכנים לערוב לכך בשמם המקצועי, הוא לא יחזור". בהמשך לכיוון הזה, גאר פורמן וטום ת'יבודו הדגישו היום שרוז ישחק רק כשיהיה בריא ומוכן.

* בזאת לא תמו עדכוני הפציעות של שיקגו "בית חולים שדה" בולס, נשאר לברר מה מצבו של ג'ואקים נואה. הסנטר הצרפתי-אמריקאי סובב את הקרסול במהלך המשחק השלישי בסדרת הפלייאוף נגד פילדלפיה. בהתחלה נראה שהפציעה לא חמורה, ות'יבודו אפילו חשב שיוכל להשתמש בו במהלך הפלייאוף, אבל עם הזמן התברר שנואה סבל מחבלה בקרסול שמנעה ממנו לשחק באולימפיאדה. העדכון המשמח הוא שנואה עבד קשה במהלך השבועות האחרונים והוא כשיר לחלוטין.

ארבעת הקפטנים של עונת 2012/3 בתמונה משותפת

מחר יעלו שחקני הקבוצה על הפרקט בברטו סנטר ויתחילו להתאמן. בזאת נפתחת רשמית עונת 2012/3. אף אחד לא מצפה ששיקגו תשחזר את ההישגים של השנתיים האחרונות, בהן סיימה הקבוצה במאזן הטוב בליגה, אבל רוב הפרשנים משערים שהבולס יצליחו להגיע לפלייאוף. הרבה תלוי ביכולת שקירק היינריך יציג. שיתוף הפעולה שלו עם רוז היה טוב, והאחרון העיד שהוא פעל להחזיר את 'קפטן קירק' לשיקגו. בעוד שבוע יתקיים משחק האימון הראשון, נגד ממפיס.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תוויות

בלוגובולס (55) דריק רוז (26) לואול דנג (16) טום ת'יבודו (15) סגל הקבוצה (13) פרויקט סיכום עונה (13) ג'ון לוקאס (12) סי ג'יי ווטסון (12) ג'ואקים נואה (11) ג'ימי באטלר (11) מרקיז טיג (10) עומר אשיק (10) קייל קורבר (10) גאר פורמן (9) חדשות (9) סיכום שבוע (9) רוני ברואר (9) ריצ'ארד ריפ המילטון (9) טאג' גיבסון (8) קרלוס בוזר (8) דטרויט פיסטונס (6) סם סמית' (6) קירק היינריך (6) בראיין סקאלבריני (5) לאס וגאס (5) מייק ג'יימס (5) נאזי מוחמד (5) פרויקט פתיחת עונה (5) ולדימיר ראדמנוביץ' (4) מייקל ג'ורדן (4) ניו יורק ניקס (4) נייט רובינסון (4) אביב אזורי (3) אדריאן גריפין (3) לברון ג'יימס (3) מרקו בלינלי (3) פט וויליאמס (3) פיל ג'קסון (3) צ'ט ווקר (3) קיי סי ג'ונסון (3) ג'רי ריינסדורף (2) דוויין וויד (2) היסטוריה (2) מיאמי היט (2) מלקולם תומאס (2) שיקגו בולס (2) אריק ספולסטרה (1) בני השור (1) בראיין הייגן (1) דני שלסמן (1) דניס קית' רודמן (1) נוסטלגיה (1) סאן אנטוניו ספרס (1) סקוטי פיפן (1) פילדלפיה 76' (1) קארל מאלון (1) ריבאונד (1) שונות (1)